mindfulnessmamma

Här sitter jag och duger...

Kategori: Allmänt





(http://www.livskrafteremma.com/Min-konst.html)

Bilden är underbar. Texten är underbar. Budskapet är bedårande!

Här sitter faktiskt jag och duger. Imorgon stannar jag hemma från jobbet. Feber och ont i kroppen. Det känns besvärande att vara hemma från jobbet och veta att kollegorna kanske inte får vikarie och att planeringen kanske faller på grund av att jag inte är på plats, men är man sjuk så är man. Är jag sjuk så är jag.

Och likafullt sitter jag här och duger. Eller likafullt ligger jag där under filten framför teven och duger, för den delen också.

En sjukgymnast som jag träffade nämnde orden här sitter jag och duger och här står jag och duger. De har dröjt sig kvar hos mig. Jag tycker om att ibland ge dem till mig själv.

 För visst är det ju så, vi duger alla bara genom att vi finns till.

KOMMENTARER:

  • Emma säger:
    2011-02-09 | 07:00:28
    Bloggadress: http://livskrafter.blogspot.com

    Hejsan:) kul att du hittat mina AntiJante-målningar och att dom kan glädja andra. Om du vill beställa skickar du bara in en beställning till min mail [email protected] Ha en fantastisk dag och var rädd om dig. Kram Emma

Kommentera inlägget här: