mindfulnessmamma

Mjukdjursavslappning

Kategori: Mindfulness


Idag har vi invigt en av skivorna med mindfulness för barn, nämligen Mindfulnessövningar för barn 4-7 år

Skivan innehåller ett inledande spår med råd och instruktioner samt dessa nio övningar.

  1. Inledande spår – 1,43 min,
  2. Mjukdjursavslappning – 5,35 min
  3. Kroppskänning – 6,03 min
  4. Att vara nöjd – 7,09 min
  5. Kärleksfull vänlighet till någon du tycker om – 7,35 min
  6. Kärleksfull vänlighet till dig själv – 5,45 min
  7. Fem fingrar – 6,54 min
  8. Andningsankare – 4,33 min
  9. Ledsen, arg eller orolig – 6,05 min
  10. Rörelseövning – 8,24

Idag lyssnade vi till det inledande spåret som var väldigt bra för både liten och stor att lyssna på. Informativ och nyttig information på ett enkelt sätt! Vi provade sedan mjukdjursavslappningen, under vilken man har ett mjukdjur på sin mage, som får följa med i andetagen.

Några kommentarer från min mindfulness-övande lilla dotter:

Det var skönt att ha på sig mjukisdjuret.
Det var kul att känna hur man andades in och ut, för då kunde man känna hur mjukisdjuret åkte upp och ner. Det var skönt.

Jag ser redan fram emot att öva tillsammans här hemma!

KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2011-12-18 | 20:30:30
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Nu är skivan beställd, ser fram emot att testa här hemma.

    Perfekt under jullovet.

Kommentera inlägget här: