mindfulnessmamma

Jag kommer hem till jul...

Kategori: Barn och familjeliv


Mamma och pappa bor nära oss, verkligen nära oss, men i vardagen blir det tyvärr alltför sällan att vi tar oss iväg dit.

Idag, juldagsmys hos mamma och pappa.



Det är allt något speciellt att komma till ett vackert uppdukat bord hos mamma och pappa.  Juligt rött och mysigt med många ljus tända. En varm och ombonad känsla.



Dessa nyheter från Indiska förgyllde dukningen.

Särskilt vid julen tycker jag om det traditionella. Det som varit med förr. Sådant som rymmer många minnen och kanske vittnar om dagar varit.



Den här tomten har varit med under min barndoms jular. Jag tycker verkligen om den. Den har liksom något busigt snällt i sig.



Båda barnen tycker om att låna min kamera och ta några bilder. Ikväll tog sonen den här bilden på sin mor.

KOMMENTARER:

  • Birgitta säger:
    2011-12-25 | 21:14:35

    Så mysigt! Mina föräldrar togs ifrån mig alltför tidigt då båda drabbades av svår cancer men fram till dess åt vi också alltid juldagsmiddag hos mamsen och papsen efter att jag tagit över "stora" julaftonssammkomsten för oss alla i mitt hem. Jag saknar det och dem jättemycket, och just i dag verkar "alla" andra vara just hos sina föräldrar ... /B

  • Jenny säger:
    2011-12-25 | 21:19:01
    Bloggadress: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

    Det förstår jag Birgitta-att du känner så just idag. Du får försöka lyfta fram de ljusa minnen som ändå finns, men såklart det inte är lätt alla gånger, särskilt i juletider. Kram.

  • Hanna säger:
    2011-12-26 | 08:38:38
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Så fin du är Jenny!!!

Kommentera inlägget här: