mindfulnessmamma

Idag, måndag är jag glad för att...

Kategori: Måndagslistan



* Jag har haft sex ljuvliga lediga veckor den här sommaren.

* Jag har ett roligt jobb att gå tillbaka till efter semestern där jag får träffa trevliga kollegor.

* Vårt jordgubbland ger oss så mycket jordgubbar denna sommar.
Idag är det dags att plocka in ännu en skörd.

* Jag har en fin familj som kommer hem från stugan senare i veckan-längtar! 
 
* Jag ska ha en middagsdate med en mycket god vän idag!

* Luleås lokalavdelning i Anorexi/Bulimi-kontakt ska ha sitt första styrelsemöte den här veckan!



Om måndagslistan....

På bloggen Jennyn hittar man varje måndag måndagslistan som är hennes sätt att peppa sig själv inför den kommande veckan, där hon fokuserar på de positiva sakerna i livet- stora som små i stället för att fokusera på sånt som kan vara tungt & jobbigt! Hon utmanar andra att göra likadant, så idag skriver jag min första måndagslista och fler ska det förhoppningsvis bli!

Att se livet från den ljusa sidan är en god hjälp för oss alla för att ha det så bra som möjligt. Det är ibland lätt att fastna vid det som känns tungt, svårt och jobbigt, men att medvetet fokusera på att vända tänket åt det andra hållet är ett relativt enkelt sätt att hjälpa sig själv. Och övning ger färdighet....





KOMMENTARER:

  • Marion Thorneus säger:
    2011-08-01 | 19:47:46
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Vad kul att du också hänger på, visst är det en kul grej ändå?!

Kommentera inlägget här: