mindfulnessmamma

Idag måndag är jag glad för att...

Kategori: Måndagslistan


Idag måndag är jag glad för att...


* vi har fått fira vår nyblivna 8-åring ordentligt. Familj, släkt och vänner har firat honom.
Det är vi så glada över!

* barnen har fått ha ett så långt och härligt sommarlov!
De har uttryckligen talat om att de tycker om det så mycket, att vara lediga länge.

*skolstarten är här! Så glad, särskilt för dotterns skull, som längtat så mycket efter att börja i förskoleklass. Väskan har varit packad i riktigt god tid. Överhuvudtaget är vi så glada över att barnen har det så bra på sin skola.

*jag varit till frissan idag! Det gör mig alltid glad.

* mina barn och jag har förmånen att arbeta i samma hus. Idag när vardagslivet drar igång igen, blev jag påmind om hur smidigt det är att parkera bilen på jobbet och lämna barn-jobbba-hämta barn för att sedan åka hem!

* jag ska få träffa flera av mina goa vänner senare under den här veckan!



Måndagslistan är ett sätta att fokusera på guldkorn i vardagen i början av varje vecka. Det är ett bra sätt i början av veckan, att stanna upp och tänka igenom vad det faktiskt finns för saker och ting i ens tillvaro att vara glad och tacksam över. Jennyn har länge skrivit sin måndagslista på sin blogg och nu är det många med henne som gör det. Jag började för några veckor sedan. Varför inte du också?

Kommentera inlägget här: