mindfulnessmamma

Gilla läget...

Kategori: Må bra


är det absolut bästa ibland.

Att gilla läget även om man egentligen inte tycker om det-det är ett bra tänk att använda sig av ibland. Det är just vad som är bäst en del gånger, det är vad som också faktiskt gör att läget kan kännas bättre. Det kanske inte förändras, allt kanske förhåller sig precis likadant, bortsett från sättet man förhåller sig till läget.

Det är inte hur man har det, det är hur man tar det. Så sant, så sant.




Tankar är just tankar. Känslor är just känslor. De är inte på något sätt absoluta sanningar eller en korrekt beskrivning av verkligheten. Däremot är de just tankar och känlsor, just det och ingenting annat. De finns och de måste få finnas. Trycks de undan poppar de bara envist upp igen. Att låta tanken eller känslan komma, hur otrevligt eller ovälkommen den än är, låt den komma, ta emot den och låt den gå.

Jag mår bra av att påminna mig om att det just är tankar och känlsor som kommer, när något jag tänker eller känner känns så verkligt och precis som en sanning, dessutom när det är något som jag inte vill ha. Jag låter tanken och känslan finnas, men påminner mig också om att det just bara är en tanke eller en känsla.




Genom att acceptera kan jag också släppa iväg tanken eller känslan ganska fort, som en ballong som svävar iväg ovan mig upp mot skyn.


Kommentera inlägget här: