mindfulnessmamma

Ett steg mot att må ännu bättre

Kategori: Må bra


Idag var jag på Flora Friskvård för ett besök hos en kinesiolog. Det är första gången jag går till en kinesiolog för en undersökning. Jag har hört mycket gott om det här stället så därav föll valet just på dem. Jag visste att där kan jag bland annat få hjälp att gå till botten med eventuella allergier.

Grunden i kinesiologi och kinesiologisk medicin är manuell muskeltestning. Här kan man läsa mer om vad det handlar om. Jag känner mig mycket nöjd efter första besöket och ska tillbaka i början av september.



Dessa ord beskriver också kinesiologin:
"KINESIOLOGI, som betyder rörelselära, är en modern behandlingsmetod där västerländsk fysiologi, anatomi och rörelselära kombineras med gamla akupunkturlagar och österländsk kunskap."


Kommentera inlägget här: