mindfulnessmamma

En tårta på gymmet

Kategori: Må bra


Idag när jag kom till gymmet, gick för att fylla min vattenflaska, möttes min blick av en stor vacker marspiantårta, som redan provsmakats. Där på diskbänken på gymmet stod en maffig tårta och mötte alla gymgäster som kom för att fylla vattenflaskan! 


 
(www.fotoakuten.se)

Spontant kände jag: Yes! Det här gillar jag, tänkte jag direkt... Jag tänkte det så direkt att jag sade det till en från personalen och där bredvid stod en av instruktörerna på gymmet och vi började småprata litegrann kring den där tårtan på gymmet alla tre. Jag förklarade att det gjorde mig glad att se detta!

En tårta i sig kan tyckas vara en helt omärkvärdig sak, men just att tårtan finns på ett gym, i en typ av miljö där kroppsmedvetenhet är vanlig och där kroppsfixering inte är helt ovanlig gör det hela rätt märkvärdigt. Det är så mycket prat och skriverier om kropp och ätande relaterat till varandra, vilket gör att det känns särskilt bra att en träningsanläggning serverar tårta till sina medlemmar! Det är ett bra statement.

Gymmet jag vill hylla för detta är Inpuls.

KOMMENTARER:

  • Marion Thorneus säger:
    2011-08-24 | 21:59:27
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Så sant så sant.

    Förstår precis hur du menar att en tårta kan verka obetydlig, men betyder mkt på en sådan plats där man inte förväntar sig den.

    Bra gjort Inpuls!

Kommentera inlägget här: