mindfulnessmamma

Dagens mindfulness-att lära sig att vara här och nu

Kategori: Mindfulness


Idag vill jag dela med mig av dessa få men ack så talande och kärnfulla rader. Det här är rader jag själv skulle vilja ha nära mig i min vardag. De här orden kommer jag att göra som ett litet påminnelsekort att ta fram när jag känner stress eller någon slags obalans.


Hur kan du vara mer medveten här och nu?

Lär dig observera dina tankar och känslor!

Använd olika meditionstekniker när du upplever obalans!

Våga släpp taget och lär dig att acceptera

och bara vara, utan att döma!




Det är precis så här jag vet att det är, åtminstone för mig. Det är så här det fungerar. Det är faktiskt inte svårare än så. Påminner jag mig själv om att det är detta jag ska följa hjälper jag mig själv mycket. För mig är det viktigt att hitta verktyg att använda sig av när jag känner att jag vacklar på något sätt. Att ha hittat ett sätt som fungerar för en själv är en trygghet.
Kommentera inlägget här: