mindfulnessmamma

Kvällens 3 positiva

Kategori:



Dags för Kvällens 3 positiva, en tillbakablick på dagen som gått
där jag kommer ihåg tre positiva saker som hänt under dagen.









1.  Det kloka i att jag valde att stanna hemma från yogan dit jag hade fått ta med mig barnen,
och istället gav oss en skön välbehövlig kväll hemma.

2.  Att barnen uppskattade middagen jag gjorde åt dem så mycket!
Jubel och applåder när jag berättade att de skulle få ugnspannkaka till middag.

3. Nykokt lingonsylt i glasburkar!
Det är något speciellt att hälla upp sylten burkarna. Det är barndom och tankar på mamma.
Jag ser mammas jättelika kastrull framför mig, med sylten puttrandes däri och jag minns hur jag brukade provsmaka den goda varma sylten.







KOMMENTARER:

  • Marion Thorneus säger:
    2011-08-31 | 23:08:13
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Kokade ni sylten själva?

    Det är verkligen gott med nykokt lingonsylt.

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2011-09-01 | 14:42:23

    Yes-jag kokar all vår lingonsylt själv!

Kommentera inlägget här: