mindfulnessmamma

Guldkorn från ett trött torsdag...

Kategori: Barn och familjeliv



Sitter här med tystnaden och känner mig riktigt trött efter en lång och ganska intensiv dag. Trött, men glad. Kommer på mig själv med att småle för mig själv, vid tanken på guldkornen från den här dagen.

På morgonen hann jag med en skön promenad i vårsolen innan jobbet. Med den tunna jackan öppen och Rix FM i öronen njöt jag av tillvaron och en stunds stillhet, av lugn, mitt i den rörelse jag ändå var mitt i.

Älskade mamma och pappa hämtade båda barnen och när jag kom hem sent efter jobbet var det bara för mig att värma middagen som mamma hade förberett. Vilken lyx!

Vilken fröjd att lyssna till dotterns långa lässtund med sin morfar! Hon har läst såväl böcker som sjungit sånger för honom. Vilket mys att betrakta dessa två som satt där tillsammans i soffan intill varandra. Och storkillen som cyklade ute, släppte ena handen från styret och blev uppmanad av mormor att hålla i sig, kontrade med att det är coolt.

Jag är verkligen glad över att barnen har så fina relationer med sina mor- och farföräldrar!




Innan hemkomsten hann jag med en snabb shoppingrunda också! Lite vårnytt till både hem och garderob.

Avslutningsvis satt jag vid barnens sängkanter, sjöng några sånger och myste. Guldstunder om något. Nu är det dags för lite packning inför morgondagens och säsongens sista trip till Kåbdalis. Den ser vi fram emot!

Kommentera inlägget här: