mindfulnessmamma

Du är inte ensam-Jonas Gardell

Kategori: Allmänt

 
I kvällens avsnitt av Det blir bättre satt han där på en stol, mitt på scenen, och läste texten med sin alldeles säregna uppläsarröst. Han har en förmåga att framföra texter så att de verkligen når fram. Hans ord trängde genom rutan och tog sig ända fram till mig där jag satt i TV-soffan. Träffade mig. Du är inte ensam dröjer sig kvar.



 


Jonas Gardell-"Du är aldrig ensam"
(Till Jenny)


 "Det finns dom som gjort dej illa

Det finns dom som inget vet

Det finns dom som gjort en grej av

att skrika ut din hemlighet

Det finns dom som stal din stolthet

Det finns dom som tog ditt mod

Och dom som ingenting förstod

 
Dig som ingen känner

Dig som ingen ser

Du som saknar vänner

Och knappt vill andas mer

Hör på mig min kära

Hur ska jag få dig att förstå

Du måste resa dig och gå

 
Du är inte ensam

det finns nån som går med dig

Han vill att du ska veta

Att han har det som du

Som du

 
Vägen tom och öde

Gryningsljuset klart

Du står vid busshållplatsen

Och bussen kommer snart

Nu lämnar du allt gammalt

Här tar din barndom slut

Nu tar du steget ut

 
Och när du har rest dig

Vänd dig inte om

Finns ingen väg tillbaka

Varifrån du kom

Allt dom ville ge dig

har du rivit och förstört

allt dom hade att säga

har du redan hört

 
Du är inte ensam

Det finns dom som följer dig

Dom vet hur det är

För dom har själva varit där

 
Det finns nåd för nya världar

Mycket större än den här

Nya skapelser och tider

nåd för allt som blir och är

Och alla deras lögner

Betyder ingenting

Tro mig när jag säger

Skammen var aldrig din

 
Du är inte ensam

Det finns dom som går med dig

Du är aldrig ensam

det finns dom som följer dig

Du är inte ensam

Det finns dom som vet hur det är

Du är aldrig ensam

dom har själva varit där

 
Och när du har rest dig

Vänd dig inte om

Finns ingen väg tillbaka

Varifrån du kom"



 Ibland bör vi bara resa oss upp och gå. Gå vår väg.
Återskapa oss själva som de vi vill vara, någon annanstans,
 istället för att försöka övertyga en massa skithögar om att de är skithögar
.


Kommentera inlägget här: