mindfulnessmamma

Välkommen till min nya blogg!

Kategori: Allmänt








Det är något alldeles särskilt att skriva de första orden i något som är alldeles nytt.
Att påbörja något alldeles från början.

Min blogg som ska växa fram här kommer att spegla mig med allt vad det innebär.
Varför då mindfulnessmamma? Att vara mindful i allt jag gör är ett mål jag har-att vara närvarande i det jag gör just för tillfället. Mamma är jag också-mamma till två barn och föräldraskapet är helt säkert något jag kommer att beröra här i min blogg. 
 
Barn är ju en stor del av livet självt. Jag vill ha barn omkring mig och har naturligt nog valt att både arbeta med barn och ha barn hemma. Underbart!

Livet är aldrig spikrakt, utan snarare kringeli-krokigt, ibland snårigt med hinder på vägen och visst finns det skäl till att vi väljer att leva på det ena eller andra sättet. Det finns med andra ord också skäl till att jag vill välja att "leva mindulness"-att vara här och nu, egentligen hela tiden.

Barn, föräldraskap, mindfulness, inredning är något av vad ni kan komma att möta här på min blogg! Varmt välkomna!

 

KOMMENTARER:

  • Nina säger:
    2010-10-19 | 21:31:38
    Bloggadress: http://nmi.blogg.se/

    Tackar. Kommer kika in! :)

    Jätte kul att du skafffat dig en blogg.

    Kram Nina

  • Elin säger:
    2010-10-22 | 22:52:34
    Bloggadress: http://norenare.blogg.se/

    Tack! Vad härligt! Jag blir din stammis!!

    Kram Elin

Kommentera inlägget här: