mindfulnessmamma

För att kunna flyga

Kategori: Mindfulness

Jag fascineras av ord, av texter. Läsa ord, skriva ord, känna ord.
Det här är en text som jag bara älskar! Den betyder mycket för mig och tycker den är väldigt talande. Det är väl det här livet handlar om.



För att man skall kunna flyga
måste skalet klyvas
och den ömtåliga kroppen blottas

För att man skall kunna flyga
måste man gå högst upp på strået
också om det böjer sig
och svindeln kommer


För att man skall kunna flyga
måste modet vara
något större än rädslan
och en gynnsam vind råda 

ur "Instruktion för skalbaggar" av Margareta Ekström


Ikväll är det återigen dags för dans. Jag dansar sedan denna termins början Afrikans Dans. Jag har känt mig lockad av det till och från när jag sett att det ska gå kurser, men som med en del annat jag blivit sugen på att göra stannade det vid en tanke.

Men inte nu.
Jag anmälde mig och med viss nervositet till trots gick jag dit första gången.
Jag kan lova att jag har älskat det sedan första stund!
Dessa 1 ½ timmar på måndagskvällarna gå så fort. 


För att man skall kunna flyga
måste man gå högst upp på strået
också om det böjer sig
och svindeln kommer



Kommentera inlägget här: