mindfulnessmamma

Vår vackra Luleå Domkyrka

Kategori: Allmänt







Igår besökt jag vår vackra Luleå Domkyrka tillsammans med en grupp barn för att få gå på en julvandring, en resa som tog oss 2000 år tillbaka i tiden.  Det är något alldeles särskilt att besöka kyrkor tillsammans med barnen. Det händer något med luften. Det blir liksom något magiskt i luften. Det finns så mycket att titta på, att betrakta. Det är en sådan rymd i själva byggnaden, bara att vara i allt det stora som finns där verkar fascinera barnen något alldeles oerhört. Och även mig.

Vår vackra Luleå Domkyrka i vinterskrud. Så mäktig, så mäktigt. Jag lyckades fånga denna vackra bild igår, med frusen hand, med den andra handen hållandes i det rep vi står längs när vi går på våra promenader med barnen.

Vår vackra Luleå Domkyrka, vår kyrka som vår snart 5-åriga dotter brukar säga. Det var där vi gifte oss brukar hon tillägga.

I kyrkor känner jag ett lugn, en ro, en inre frid. En stillsamhet där allt bara är precis som det är. Jag tror det är viktigt för oss människor att finna sådana ställen, sådana stunder, oavsett var och oavsett när.


Kommentera inlägget här: