mindfulnessmamma

Utan min morgontidning

Kategori: Mindfulness



Idag vaknade jag upp till en ganska så trött morgon. Allt var liksom ändå stilla. Minusgraderna väntade på oss utanför för att ta emot overallklädda barn med ryggsäckar och omaka vinterhandskar. Kaffebryggaren gjorde sitt vanliga morgonarbete. Jag valde kaffekoppen med Muminpappan- på något sätt är pappan i huset närvarande då även om han inte är hemma hos oss. Jag dukade upp min frukost vid köksbordet på mina vanliga plats, satte mig ner på stolen.

Då kom jag på att jag inte hade hämtat morgontidningen. Den brukar ofta ligga bredvid mig på köksbordet under frukoststunden, alltid på min vänstra sida. Tiden är inte sällan knapp på morgonen när vi ska iväg till arbete, förskola och skola, som säkert för många andra barnfamiljer.

Ska jag hämta tidningen eller ska jag låta den ligga kvar i brevlådan? Jag valde att låta den ligga kvar där och vänta på oss tills vi kommer hem.

Jag valde att sitta vid bordet och äta min frukost,
verkligen fokusera på just det som sker i nuet.
Känna smaken av hallonen som förgyller min morgonyoughurt,
förnimma den svalkande känslan av den släta yoghurten,
riktigt njuta av morgonens första kaffekopp.
Se min son i ögonen och verkligen lyssna på vad han vill säga till mig,
eller vara tillsammans med honom i tystnad,
men ändå dela själva varandet med varandra.
Titta ut genom fönstret och betrakta den dag som vi snart ska möta,
vara i nuet med det som är
precis som det är.

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2010-11-16 | 20:50:52
    Bloggadress: http://dagenskreativa.blogg.se/

    Tack för kommentaren om bilderna:)

  • Nina säger:
    2010-11-16 | 22:01:55
    Bloggadress: http://nmi.blogg.se/

    sv; Tack så mkt för din kommentar! Värmer!



    Och än en gång. Din blogg är magisk!

    kram.

Kommentera inlägget här: