mindfulnessmamma

Mindfulness med Kabat-Zinn

Kategori: Mindfulness







Det är någon slags magi över varje inslag jag ser med Jon Kabat-Zinn. Jag blir alldeles tagen. Det känns så självklart, att det är precis så här det är. När han var i Sverige i våras sändes detta inslag med honom på TV4 nyhetsmorgon. Se klippet, titta på honom, lyssna till hans röst och hans ord! Bara att lyssna till honom får i alla fall mig att må gott. 

Jag har fått uppfattningen att somliga tror att Mindfulness är något svårt, konstigt och väldigt djupt, men jag håller med Kabat-Zinn i att mindfulness och meditation bara handlar om att vara uppmärksam, att det inte handlar om något luftigt, luddigt, konstigt á la New Age. Det är egentligen det mest naturliga man kan tänka sig-men det kanske kan te sig som motsatsen då vi idag lever så aktiva hektiska liv att själva uppmärksamheten på något sätt blivit en lyxvara.

Jag lyssnar gärna till honom om och om igen-tänk så inspirerande det vore att en dag få lyssna till honom "live"!

Kommentera inlägget här: