mindfulnessmamma

Free your mind!

Kategori: Allmänt



Bland det absolut bästa val jag har gjort är att anmäla mig till afrikans dans. Jag är så otroligt glad och nöjd över att jag skickade in anmälan i början av terminen. Att jag vågade prova det nya, det oupptäckta.

Det är så fantastiskt roligt! Snart har hela terminen gått, bara två gånger kvar. Vi har lärt oss fyra olika danser. En ny värld har öppnat sig. Jag har börjat upptäcka den och är bara än mer nyfiken.






Jag, rytmerna, rörelserna,
som ett med dansen. 
Skratten, glädjen.
Euforin.

Om du är det minsta nyfiken på att prova afrikans dans-prova!
Om du tycker att det verkar roligt, törs jag nästan lova att det bara är en försmak av hur du kommer att uppleva det. Det går inte riktigt att föreställa sig, det måste upplevas.

Det räcker inte med att berätta om det,
att höra talas om det, det måste upplevas.
Känslan måste förnimmas. Du måste införlivas med dansen, känslan.
Allt annat slutar existera för stunden.
Det är bara dansen som finns i nuet,
i rummet där trumman bestämmer pulsen i våra kroppar.
Kommentera inlägget här: