mindfulnessmamma

Barn är oslagbara

Kategori: Barn och familjeliv



Det är helt enkelt något alldeles särskilt med barn. Att få vara tillsammans med barn, hemma och på jobbet, är en ren och skär förmån. En gåva. En stor, stor källa till glädje.

Igår var jag hemma och pysslade om och myste med ett av mina egna barn som var krasslig. Finnas till hand för den som inte känner sig kry, mysa tillsammans i lugn och ro och vara varandra nära på olika plan.

[Bris.gif]
Idag har jag varit åter på jobbet. Bara en dag hemma under arbetsveckan och det blir alldeles särskilt tydligt, det underbara med mitt jobb. Glädjen och värmen.  Att komma till jobbet kl 8 på morgonen en isande kall novemberfredagsmorgon och mötas av barn redan i hallen som möter en med leenden, glada hej och massor att berätta-kan tina upp även de mest vinterfrusna fötter och pigga upp även de tröttaste ögonen.

Att sedan påminnas om att det är bestämt att jag ska vara lussebulle på luciatåget gör knappast saken sämre-det var ju bara det där med kostymen!






KOMMENTARER:

  • Tess säger:
    2010-11-26 | 22:00:33
    Bloggadress: http://highlandertess.blogg.se/

    Vår lille är så liten så vi möts inte av hej riktigt än, men det är ändå så härligt när man möts av ett stort leende :-D

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2010-11-26 | 22:11:11

    Ett leende är ju så underbart att få av sitt barn! Att mötas är ju det viktiga. Det där mötet som sker med barnet, det är så fantastiskt att få vara med om det, dag efter dag...

Kommentera inlägget här: