mindfulnessmamma

Att ha människor som tror på en...

Kategori: Allmänt


Idag har jag plockat, rensat, röjt och stöka här hemma. Sorterat, sparat och kastat. Där bland alla mina grejer i kontoret dök den upp, boken som betyder något alldeles särskilt för mig, boken som jag fick av en person som att få en stor betydelse för mig.




Hon har skrivit en liten hälsning till mig längst fram i boken. Att det finns personer som tror på en när man tvivlar på sig själv är betydelsefullt. Personer som lyssnar, kanske inte håller med men ändå lyssnar, säger emot när de hör att man har fel, men ändå låter ens tankar och känlsor finnas.

Längst fram i boken hade jag lagt in ett vykort med texten

Ta hand om dig

Vill sända några ord
en hälsning, så du minns
att lyssna på dig själv
och de behov som finns.

För bara du kan veta
vad som är bäst för dig.
När du ska ta emot-
men även säga nej.

Gör vad som är gott
för både kropp och själ.
Och gör det för dig sjäv
och oss som vill dig väl.

Du är den enda "jag"
du nånsin kommer ha.
Ta därför hand om dig
så du kan få må bra!

På kortet finns några handskrivna omtänksamma ord från en som vet att jag behövde de här orden så mycket just då. Och när jag tar fram kortet så minns jag, att det har inte alltid varit som nu. Att det finns människor som tror på en och vet att man kan, det betyder mer än vi kanske kan ana, när vi inte är i som allra mest behov av det.

Du tänker hela tiden på dina måsten, dina scheman, dina mål.
Ja, du kan egentligen aldrig sluta tänka på dem!

Jag känner igen mig eller egentligen,
jag tänker tillbaka och känner igen mig och vet att jag aldrig, aldrig någonsin vill tillbaka dit igen.

Kommentera inlägget här: