mindfulnessmamma

Tacksamhetskalender, 8 december.

Kategori: Allmänt





Jag är tacksam över luciatider.

Jag är tacksam för att jag får sjunga luciasånger, att få vara en del av denna fina vackra tradition varje år i jobbet, att jag får sjunga luciasånger hemma med förväntansfulla barn, att jag får se och lyssna på mina barns lussande.

Tyvärr missar jag dotterns lussande i år, men jag får glädja mig åt att jag har en mysig filmstund att se fram emot då jag får se hennes fina luciatåg. Jag kommer få möjlighet att se sonens luciatåg och julspel då jag kommer att gå och se det tillsammans med barnen på jobbet. Det är guld värt!

Det är alltid sådan fin, fin stämning. När barnen skrider in i rummet händer något särskilt. Det finns plötsligt något särskilt i luften. Finstämt. Vackert. Magiskt.

Jag får till och med en och annan tår i ögonen emellanåt redan vid luciaträningarna.
Vackra, vackra luciatid.

Kommentera inlägget här: