mindfulnessmamma

Tacksamhetskalender 23 december-om julefrid.

Kategori: Allmänt


Jag är tacksam för att jag kan känna lugnet och låta julfriden komma till mig, in i min kropp och till vårt hem. Det finns saker jag hade kunnat gjort mer av naturligvis, saker som inte riktigt gått enligt planerna och sådant som ännu inte är klart.

Men egentligen är det ingenting som talar för att julen blir bättre och trivsammare om jag hade städat mer, hittat en till julgran som var tänkt att stå på övervåningen eller om jag hade gjort de där nya sorterna av julgodis. Eller om jag gjort julgodis överhuvudtaget. Köpta chokladaskar uppskattas alltid på julen. Jag vet inte om vi har marschaller, julmust och annan dryck är inte inköpt, men det är en dag imorgon också för det, även om den heter julafton.

Imorgon går barnen och jag till kyrkan på förmiddagen och fortsätter sedan julafton med att fira med nära och kära, i vårt hem, där stearinljusen och julgransbelysningen förstärker den julefrid som råder.




Jag är tacksam över sänkta krav och större lugn.



KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2010-12-24 | 11:11:51

    Hihi, nu ser jag vad du menar!

    Jag hade som sagt inte kikat i här på några dagar.

    Önskar er alla en fröjdefull jul!

    Kram

    Åsa

Kommentera inlägget här: