mindfulnessmamma

Tacksamhetskalender, 17 december.

Kategori: Allmänt


Jag är tacksamhet över fredagsmys och vardagslyx! Vi kan nog alla finna vår vardagslyx, på vårt eget sätt. Vi ska inte jämföra oss med varandra, utan var och en behöver finna sina små guldkorn i tillvaron.



Idag var vårt fredagsmys att hämta hem middag från restaurang. Lyxigt och skönt!

En riktig vardagslyx kan man absolut kalla det också. Mitt vardagslyx för dagen är också att vara en del av barnens vardags, att få ta del av deras liv och utveckling.



Idag har hela familjen varit med på julpysseleftermiddag på dotterns förskola. Riktigt mysigt att i lugn och ro få vara i hennes miljö, pyssla tillsammans och avsluta med en fikastund. Att desstuom samma dag tidigare ha suttit med sonen på utvecklingssamtal gör att jag har fått två riktiga guldstunder med barnen.

Jag har för övrigt haft semester idag, faktiskt första gången jag tagit ut semster under terminen utan att ha rest bort. Känns som ett bra val då det har varit läkarbesök med sonen, utvecklingssamtal och julpysseleftermiddag, alla viktiga saker i en barnfamiljs vardag.

Kommentera inlägget här: