mindfulnessmamma

Tacksamhetskalender, 12 december

Kategori: Allmänt



Jag är tacksam över hälsan. Jag är tacksam över att få vara frisk, att jag håller mig frisk. Jag känner tacksamhet över kroppen som fungerar. 



Förkylningen som jag drog på mig för en dryg vecka sen har fört med sig en besvärlig hosta, men det är ändå bara en förkylning och en besvärlig hosta. Det är övergående. Det är bra att påminna sig om det när det känns jobbigt på grund av förkylning eller någon lindrig åkomma av något slag. Det kan vara besvärligt som det är just då, men det är övergående.

Vi mår bra över att vara tacksamma över att vi har det så bra som vi har det, när vi har det bra. Tacksamhet får mig att må bra. Att se till att få lite perspektiv på saker och ting är nyttigt, när vi tycker att vi har det mindre bra, när vi inte känner oss friska och krya eller när vi helt enkelt känner motvind i livet.

 

Kommentera inlägget här: