mindfulnessmamma

Ord jag gillar från filmen Änglavakt

Kategori: Tänkvärda ord







Änglavakt är en svensk film med Michael Nyqvist och Izabella Scorupco som jag sett nyligen. Från filmen tar jag med mig en del ord som skrivit ner och delar med mig av här. En hel del tänkvärdheter.

Vårt intellekt lurar oss. Det tror att det styr oss, men det är fel.
Om människan inte lyssnar på sitt hjärta, sin själ, tynar hon bort, går sönder,
för att till sist dö.

Tyvärr är världen full av människor som inte lyssnar på sitt sanna jag.





Älskar man inte går man under.
Slutar man tro, dör allt hopp.
Vågar man tro, blir allt möjligt.

Tro på vad?
Tro på kärleken. På livet.



Finast av allt, vackert, nästan magiskt vackert är det här.


När morgonens sol genom rutan smyger,
glad och försiktig,
likt ett barn som vill överraska tidigt,
tidigt en festlig dag,
då sträcker jag full av växande jubel,
öppna famnen mot stundande dag.
Ty dagen är du.
Och ljuset är du.
Solen är du.
Och våren är du.
Och hela det vackra,
vackre väntande livet är du.


KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2011-01-02 | 15:21:15
    Bloggadress: http://malinbs.wordpress.com/

    Den filmen är underbar! Tåls att se många gånger om. Sen är ju den skäggige Nyqvist rätt trevlig att kolla på också ;)

Kommentera inlägget här: