mindfulnessmamma

Mindfulness - ögonblickens under

Kategori: Mindfulness



Mindfulness - ögonblickens under


I senaste numret av tidningen Leva läste jag om boken Mindfulness-ögonblickens under skriven av Thich Nhat Hanh.  Mindfulness - ögonblickens under är en av den vietnamesiske zenmästaren Thich Nhat Hanhs mest populära böcker. I centrum står konsten att ta makten över sina tankar och vara närvarande i nuet, oavsett om man leker med sina barn, diskar eller bara äter en apelsin.

Boken är ej ännu utkommen, men så fort den släppts beställer jag ett exemplar till mig själv.


"När människor pratar om mirakel brukar de nämna
att gå på vatten eller tunn luft.
Men jag tänker att riktiga mirakel
vare sig handlar om att gå på vatten eller tunn luft,
utan att gå på jorden.

Varje dag är vi involverade i mirakel
vi inte ens märker av:
en blå himmel, vita moln,
gröna löv, ett barns nyfikna ögon,
våra egna två ögon.
Det är mirakel.

Thich Nhat Hanh

KOMMENTARER:

  • johanna säger:
    2010-12-28 | 16:11:50
    Bloggadress: http://annanjohanna.blogspot.com

    tack för boktipset! :)

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2010-12-28 | 17:48:28

    Johanna: Tack för kommentaren och för att du kikat in på bloggen. Jag boktipsar så gärna! Ser fram emot att läsa den här boken. Skriver på bloggen om den senare när jag fått den och bekantat mig med den.

Kommentera inlägget här: