mindfulnessmamma

Mindfulness och upprörda känslor

Kategori: Mindfulness


Idag känner jag mig ungefär så här

 



eller så här




Idag är en sådan dag då jag mår bra av att påminna mig om det här:

"Mindfulness består i en medveten STRÄVAN ATT IAKTTA OCH ACCEPTERA sina kroppsliga lidanden och upprörda känslor, stund för stund. "

Och om det här:

"Försök inte hejda tankarna
eller tränga undan dem.
Gör plats för dem, iaktta dem
som tankar och släpp taget om dem."

Det är dags att välja, vill jag ha tankarna och känslorna mer, eller vill jag släppa taget om dem?
Vill jag vara upprörd eller vill jag finna lugnet i mig?
Jag kan välja att låta tankarna och känslorna komma, göra plats för dem,
iaktta dem, men sedan släppa taget om dem.



Jag kan släppa iväg dem som en ballong som flyger iväg,
högt, högt upp i skyn.

Kommentera inlägget här: