mindfulnessmamma

Kroppens behov av att stanna upp...

Kategori: Mindfulness



Jag tror att min kropp har utvecklat ett beroende av att stanna upp och vara i sig själv. Mindfulnessövningar, avslappning/meditation får mig att stanna upp. Att vara utan att behöva göra. Öva på att stanna upp, vara i kroppen, med mig själv, låta tankar och känslor komma och gå. Hämta energi.

Kroppen säger till vad den behöver om vi tar oss tid att lyssna på den-det är jag säker på. Ju oftare vi tar tid att lyssna på den, ju mer den får komma till tals, desto bättre blir vi på att ge oss själva det vi behöver. Och vice versa.



Kroppen har bett om att få stanna upp i en stund bara med sig själv. Det gäller att ta sig tid. Ikväll blev det av, en kort sittande meditationsövning. Det är som med allt annat övande-det gäller att bestämma sig, att ta sig tid, att disciplinera sig.


Kommentera inlägget här: